Obszywanie kierownicy

Obszywanie kierownicy skórzanym pokrowcem
Sobota, 12.06.2010


Co jakiś czas zwracacie się do nas z pytaniami odnośnie obszywania kierownicy oferowanymi przez nas pokrowcami. Pytacie jak to się robi, czy jest to trudne, na co należy zwrócić uwagę, co musicie kupić, żeby to zamontować. Postaramy się w tym miejscu odpowiedzieć na Wasze pytania.

Zacznijmy od wyboru samego pokrowca. Oferowane przez nas skórzane pokrowce na kierownicę dostępne są w różnych kolorach. Standardowo jest to kolor czarny oraz połączenie czarnego z czerwonym lub niebieskim. Jeżeli natomiast potrzebujecie pokrowiec w innym kolorze, to piszcie, możemy przygotować go na specjalne zamówienie.

Tak więc wybór koloru mamy już załatwiony. Pora na wybór rozmiaru. Pokrowce oferowane są w 3 podstawowych rozmiarach. Od rozmiaru A, czyli średnicy kierownicy 35-37 cm do rozmiaru C o średnicy kierownicy 39-41 cm. Dlaczego przy każdym rozmiarze podawany jest przedział średnicy? Otóż dlatego, że skóra jest w takim przedziale elastyczna. Kierownice montowane w samochodach, są do siebie zbliżone wielkością, różnią się tylko nieznacznie. Najpopularniejszym rozmiarem jest rozmiar B, czyli kierownica o średnicy 37-39 cm. Taki pokrowiec można bez większego problemu nałożyć na taką kierownicę o średnicy z tego przedziału.

Kolejnym rozmiarem, który podajemy jest grubość kierownicy. Tutaj podajemy obwód, a to dlatego, że jest go o wiele łatwiej zmierzyć. Dostępne są dwa rozmiary: 9,5 cm oraz 10,5 cm. Co trzeba zrobić, żeby odpowiednio dobrać ten rozmiar do swojej kierownicy? Zmierzyć obwód i porównać z dostępnymi u nas. Po założeniu pokrowca na kierownicę, bez obszywania go krawędzie pokrowca nie mogą się stykać. Na przykład, jeżeli z pomiaru wyjdzie nam, że grubość naszej kierownicy to 10,2 cm. To należy wybrać grubość 9,5 cm. Dlaczego? Bo przy obszywaniu pokrowca skóra naciągnie się i będzie dobrze przywierać do kierownicy oraz nie powstaną zgrubienia na szwach.

Wybraliśmy już kolor oraz rozmiar naszego pokrowca, co dalej? W zestawie, który otrzymacie znajduje się sam pokrowiec, igła oraz dratwa. Aby ułatwić montaż na krawędziach pokrowca przygotowane są otwory, przez które przewleka się dratwę. Z uwagi na fakt, że podczas montowania pokrowca na kierownicy musimy dratwę mocna naciągać, brzegi pokrowca są wzmocnione.
A więc do dzieła, zaczynamy obszywanie. Nakładamy pokrowiec na kierownicę, powinien wejść z lekkim oporem. Następnie przesuwamy pokrowiec tak, żeby szwy były na niej symetrycznie rozłożone. Nawlekamy dratwę na igłę, a następnie przewlekamy kilka razy w tym samym miejscu dratwę na wysokości jednego z ramion kierownicy. W ten sposób mamy już początek naszego obszywania. Teraz pozostaje nam przewlekać igłę przez otwory i naciągać dratwę, tak żeby skóra dobrze przywierała do kierownicy. Nie bójmy się zerwania. Specjalnie wzmocnione brzegi pokrowca oraz mocna dratwa potrafią wytrzymać duża siłę. Najprostszym sposobem obszywania jest na tzw. „okrętkę” , czyli przesuwamy się dalej o jeden otwór. Kiedy dojdziemy do kolejnego ramienia kierownicy powinniśmy zakończyć obszywanie przewlekając dratwę kilka razy w tym samym miejscu (tu pomocne mogą okazać się kombinerki do przeciągania igły), tak jak robiliśmy to na początku. Dalej powtarzamy wszystko od nowa.

Tak więc obszywanie kierownicy nie jest trudną czynnością i całość nie powinno zajęć więcej niż 1,5 godziny.

Copyright © 2014 AUTO-DESIGN